למה לעזעזל אני ממשיך להיות מאושר?

 

מדריך פראקטי איך לעבור תקופות קשות ולהמשיך לאהוב את החיים.

מאז תאונת הדרכים לפני כשנה בה הגוף חטף זעזוע רציני, מצבי הבריאותי רק הלך והתדרדר.

במהלך השנה שחלפה אושפזתי לתקופות ארוכות מאוד בבתי חולים, הושתל לי קוצב מיוחד שאחראי להמשך עבודתו של הלב, הושתלה לי מערכת דיאליזה פנימית לתמיכה בכליות שנפגעו, והיום אני נמצא בהמתנה להשתלת לב והשתלת כליה, בקיצור מצבי הפיסי הוא בלשון פשוטה "על הפנים.".

ויחד עם כל המצב הזה ולמרות הכאבים הפיסיים החזקים אני מוצא את עצמי במצב רוח מצוין, בתחושה של סיפוק ואושר מחיי. לפעמים חולפת בי המחשבה שהרי אין אדם בעולם שהיה מחליף איתי במצבי היום, ויחד עם המחשבה הזו אני חש עמוק בליבי שאין חיים טובים יותר משלי ואין אדם אחד בעולם שאני הייתי מחליף את חיי בחייו.

גם אם אני מנסה להיות עצוב ומדוכא אינני מצליח.

התחלתי לתהות בליבי איך זה יכול להיות?
האם יש משהו דפוק בי או אולי יש משהו אחר שמאפשר תחושה טובה וסיפוק למרות הסבל הפיסי הגדול.

התחלתי לחקור וללמוד את עצמי, עשיתי לעצמי מה שנקרה "מודלינג".
למעשה עשיתי לעצמי בדיוק את מה שעשו מפתחי ה-NLP .

בחקירה האישית הזו יכולתי להבחין שאני מבצע 3 דברים בסיסיים שעוזרים לי להיות במצב הנפשי הזה:

1. הארועים שהתרחשו בשנה האחרונה נראים ומרגישים לי כאילו התרחשו לפני שנים רבות, והם למעשה איזה זיכרון מעורפל מהעבר, כאשר האמת היא שאת רוב הדברים שהתרחשו אינני זוכר כבר.

2. אני מקיף עצמי באנשים חיוביים ובדברים חיוביים בלבד. אינני קורא עיתונים יומיים, אינני מקשיב לחדשות, אני מרבה לראות סרטי קומדיה, להאזין למוסיקה אהובה.

3. אני מתעסק בדברים שאני אוהב מאוד לעשות כמו כתיבת ספרים, פיתוח מוצרים חדשים שתפקידם להעצים אחרים, נפגש עם לקוחות לפגישות הנחייה.

אחד הדברים המאפיינים את התחום בו אני מתמחה , NLP , זו היכולת להפוך מצבי הצלחה שונים לתהליכים מובנים עם שלבי פעולה ברורים כך שכל אחד יוכל גם כן להפיק תוצאות דומות בחייו האישיים.
זו למעשה המהות של גישת ה-NLP.

ואכן, אני רוצה להציג בפנייך שיטה מובנת שלב אחר שלב שתאפשר לך להמשיך לאהוב את החיים שלך למרות התרחשויות לכאורה שליליות קשות ולא נעימות.

תהליך "מסבל וקושי לשמחה פנימית"

שלב 1 - הגדרת מטרה

שאל את עצמך את השאלות הבאות:

1. אילו מחשבות עולות בי עכשיו ואילו רגשות אני חש?

2. אילו יכולתי לשנות את הרגשות הללו , מה הייתי רוצה להרגיש שיהיה הרבה יותר יעיל עבורי?

3. כאשר אחוש את הרגשות החדשים הללו מה אראה? מה אשמע? מה ארגיש?

4. אילו אפשרויות חדשות נפתחות עבורי כאשר אני חש את הרגשות החדשים הללו?

5. על ברומטר בין 1-100 כאשר 100 זה ממש רוצה, עד כמה אתה רוצה בשינוי הזה עכשיו ברגע זה?
(במידה והברומטר שלך מורה על פחות מ-100, שאל את עצמך: איזה שינוי או תוספת למטרה יגרמו לברומטר להגיע ל-100? בצע את השינוי המתאים.)

שלב 2 - שינוי התייחסות למצב עכשווי

מצא לך מקום נוח בו תוכל לאפשר לעצמך לעצום עיניים ולהרגע למשך כ-10 דקות בלבד.

קח מספר נשימות עמוקות, כאשר אתה שואף אויר דרך האף, ונושף אותו בסילון דק דרך הפה, בצע 5 נשימות עמוקות.

עצום את עיניך, ודמיין מסך קולנוע המונח לפניך

דמיין שמוצג לפנייך סרט המתאר את מצבך, דמיין את עצמך כשחקן המופיע בסרט. זכור, כאשר אתה מדמיין אינך צריך לראות דבר, יש כאלו שרואים ויש כאלו שאינם רואים אלא מרגישים את זה בדרך כלשהי, בכל מקרה, הדרך בה אתה עושה את זה היא הדרך המצוינת עבורך.

בעודך מדמיין סרט המספר על ההתרחשויות הקשות בחייך, דמיין שיש לך אפשרות לשנות את מרכיבי הסרט הזה ולהפוך אותו לסרט בגוונים דהוויים של אפור, כמו איזה סרט ישן , מטושטש עם תמונות דהויות שחלקן אף נעלמות.

ובעוד השינוי הזה מתרחש דמיין שאתה מרחף מתוך הדמות שלך שמביטה בסרט, כך שאתה יכול לצפות בך שצופה בסרט, שוב, אתה רואה את הדמות שלך שמביטה בסרט הישן והמטושטש בו אתה מופיע כשחקן.

דמיין שהסרט הזה מוצג שוב ושוב ושוב, ובכל פעם הוא הופך לדהוי יותר, למטושטש יותר, כזה שחלקים ממנו כבר ממש אינם נראים והוא נראה יותר ויותר כמשהו ישן.

פקח עיניים.

שלב 3 - יצירת עתיד

עכשיו דמיין סרט חדש, סרט בו אתה מופיע כשחקן, ואפשר לעצמך לדמיין אילו הכל היה אפשרי מה הדברים שהיית רוצה להרגיש אותם? וכאשר אתה מרגיש את התחושות הטובות הללו מה אתה עושה? כיצד אתה נראה כאשר אתה עושה אותם? כיצד אתה מדבר, פועל? כיצד מגיבה הסביבה לשינוי הזה? מה הם הדברים הבולטים שהופכים את המצב הזה לנפלא כל כך עבורך?
קח את הזמן וצור את הסרט הכי מושך עבורך.
וכאשר הסרט הזה הוא בדיוק מה שמדליק אותך, דמיין שיש לך אפשרות להפוך אותו לצבעוני יותר, להפוך את הצבעים לחיים יותר, ולהגדיל אותו, אולי להכפיל את גודלו ואולי הרבה יותר?
הפוך את הסרט הזה למשהו גדול וצבעוני כזה שממש מרגש ומלהיב אותך,

עכשיו אפשר לעצמך לדמיין שיש לך אפקט מיוחד בו אתה יכול לרחף ולהכנס אל הדמות הגדולה והמרגשת הזו שלך, כך שאתה יכול לראות דרך העיניים שלה-שלך, לשמוע את הקולות ולהרגיש את התחושות הנפלאות בגוף, בדוק, האם יש מקום מסוים בגוף בו מרגישים את התחושות הללו? היכן הוא נמצא?

אילו לתחושה הזו היה מסלול מסוים מאיפה ולאיפה היא הייתה נעה?
עכשיו תן לתחושה הזו איזו תנועה סיבובית, ושאל עצמך, אילו היה כיוון מסוים בו התחושה נעה האם זה היה עם כיוון השעון או נגד כיוון השעון? צור בדמיונך את התחושה בכיוון מסוים.
ולסיום שאל את עצמך אילו היה לתחושה הטובה הזו צבע, איזה צבע או צבעים זה היה יכול להיות?

עכשיו דמיין את התחושה הזו במסלול התנועה המתאים נעה בכיוון המסויים שמצאת ודמיין שאתה מתחיל להניע אותה באותו כיוון אך במהירות גדולה יותר , וככול שהמהירות גדלה דמיין את הצבע או הצבעים הולכים וממלאים את האזור הזה , בדיוק במידה המתאימה שהופכת את התחושה לעוד יותר ועוד יותר טובה ונעימה, המשך לעשות זאת עד שתרגיש את התחושה הנעימה ממלאה אותך במידה המתאימה לך ביותר.
לסיום, שאל את עצמך: מהו הדבר שאני אעשה עכשיו שיבטא את התחושה המצוינת הזו?
פקח עינייך ובצע את הפעולה .

שלב 4 - כללי עשה ואל תעשה

הקפד במהלך היום לחשוף את עצמך לדברים הגורמים לתחושות של שמחה והנאה, צפה בסרטים שמהנים אותך, קרא חומרים שגורמים לתחושות טובות והיפגש עם אנשים שכיף לך להיות איתם, כאלו שגורמים לך לתחושות טובות.
הימנע מחשיפה למדיות שליליות כמו: עיתונים, חדשות, סרטים ותוכניות טלויזיה המבליטות מעצם קיומן את השלילי והכואב.
היה מחויב לעצמך, הקף עצמך בסביבה חיובית , תומכת ואוהבת.
הקפד להעסיק עצמך כמה שיותר בפעילויות הגורמות לך הנאה וסיפוק.

לסיום

ככול שתתרגל את התהליך ברציפות לאורך תקופה כך תחוש יותר ויותר אופטימיות ושמחה פנימית, עד לרגע בו כבר לא תזדקק לתהליך, הרגע בו תת המודע שלך אימץ את האסטרטגיה הזו ומייצר תחושות חיוביות וטובות ואין זה קשור למה קורה או לא קורה בחייך, זהו מצב בו יש לך שליטה מלאה על איכות המציאות שלך, על החיים שלך.
זהו מצב בו אתה פועל במיטבך בכל רגע ומפיק תוצאות מעולות.

 

למשלוח תגובות ליוסי קדמי

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.